پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

آن‌ها به دنبال پناهندگي بودند. حالا بچه‌ها مي‌خواهند برگردند.

۳۷ بازديد
آن‌ها به دنبال پناهندگي بودند. حالا بچه‌ها مي‌خواهند برگردند.

McALLEN , تگزاس - پس از آنكه مجرمان عموي خود و پسر عموي او را كشتند و هشدار دادند كه او در آينده است , خوزه از هندوراس فرار كرد و از زندگي اش مي‌ترسيد . او با پسر 3 ساله‌اش از مكزيك عبور كرد و در اواسط ماه مه در گذرگاه مرزي هيدالگو در مرز ايالات‌متحده وارد شد , حتي اگر او وارد ايالات‌متحده شود يا از فرزندانشان جدا شود " وقتي به دستشويي رفتيم , آن‌ها مرا از پسرم جدا كردند . خوزه 27 ساله روز سه‌شنبه از طريق مترجم شفاهي در يك مصاحبه تلفني از آن‌ها پرسيدم كه مي‌خواهند او را به جاي ديگري ببرند و آن‌ها نگفتند كه آن‌ها او را به مكان ديگري مي‌برند . من حتي نتوانستم خداحافظي كنم ." فعال مهاجرت قانوني براي بيش از 1200 migrantsJune 26 ساله , 201806 : 33 خوزه است كه پرسيد تنها اولين نام او از نگراني براي امنيت خانواده استفاده مي‌شود , تنها نيست . ميشل lapointe , معاون حقوقي پروژه عدالت در مركز قانون فقر جنوبي كه به جوز كمك مي‌كند ,

جويندگانغذاكهدربرخيمواردبايدبينپي‌گيريادعايپناهندگيخودانتخابشوند, در حاليكهدرزندانفدرالباقي مي‌مانندويا اينادعاراردمي‌كنند وبافرزندانخودمتحد مي‌شوند, اماسپسبااخراجمواجه مي‌شوند.وكلايمدافع ومهاجرتمي‌گويندكهجداسازيوپي‌گردبرخيازپناهجويانحققانونيوقانونيكسانيراكهاز خشونتفراركرده‌اندرابه خطرانداخته‌است.يكسخنگويادارهگمركوحفاظتاز مرزهاگفتكه اينادارهنمي‌توانددر موردمواردفردياظهار نظركند,امابهچهاردليلممكناستازبينبرود:سابقهجنايييامهاجرتيكفرد بالغدرشواهدخانوادگيكهنشانمي‌دهدآيااعضايخانوادهبهطورواقعيمرتبطوناكافيهستندياخير.مردمآمريكاممكناستبه دنبالپناهندگيدرايالات‌متحدهباشندياترساز آزار و اذيتآن‌هابراساسنژاد,مذهب,مليتوياعضويتدريكموضعخاصاجتماعيياسياسيازآمريكايي‌هايمركزيكهبه دنبالپناهندگيدرايالات‌متحدههستندمي‌گويندكهاينكاررابهخاطرخشونتباند,فسادپليسوسركوبدولتدر موردمخالفانسياسيدرخانهانجاممي‌دهند.وكيلمدافعان كهاواخرروز يكشنبهازوالدينخودبازديد كردندگفتندكهتصميمگرفتهشدنبهآمريكاچيزينيستكهآن‌هارادرمركزبازداشتبندرايزابلدرتگزاسبگذارند.بسياريازمادرانوپدرانكهاميدواربودنددرمحلنگهداريفرزندانشانپناهبگيرند,بهسختيتلاشكردندكه در موردپروندهخودبرايپناه‌گاهامندرآمريكادرخواست دهند.يكپدرازگواتمالابهوكلاگفتكهاوبه تازگيپروندهخودرا بهيكياز افسرانپرورشگاهتبديلكرده‌است,وقتيازاوسوالشدناراحتشد.

اتر به فرزندش گفته بود. پدر در مصاحبه " بيم - هراس " خود, مرحله‌اي مهم در فرآيند پناهندگي بود كه در آن مهاجران بايد يك مامور پناهندگي را متقاعد كنند كه سزاوار داشتن پرونده به يك دادگاه مهاجرت هستند, جايي كه به آن‌ها اجازه داده مي‌شود تا وضعيت خود را براي يك قاضي توضيح دهند. " افسر تيمارستان مصاحبه را متوقف كرد و اجازه داد او را كودك بنامند. سوفيا گريگ, يك وكيل با مركز قضايي كمك قانوني در ويرجينيا, گفت: " جدايي طلبان نبايد هرگز رخ دهند ". او گفت: " دادرسي در مورد درخواست پناهندگي شما و آزار و اذيت شما " است كه براي صحبت كردن به اندازه كافي دشوار است. " ايل ين بو, وكيل مهاجرت ويرجينيا كه به تگزاس رفت تا به خانواده‌هاي مهاجران كمك كند, گفت كه مهاجران اغلب شكنجه, تجاوز و شاهد كشتن اعضاي خانواده را در بسياري از موارد توصيف مي‌كنند, آزار و اذيت مهاجران در خانه براي فرار از اين حقيقت كه فرزندان آن‌ها برده شده‌اند, ثانويه مي‌شود. سزار گارسيا هرناندز, دانشيار دانشكده حقوق و قانون مهاجرت, گفت: " فكر نمي‌كنم بتوانم با كسي مصاحبه كنم كه بداند فرزند من كجاست. " " صدماتي كه منجر به مهاجرت آن‌ها مي‌شود تنها با ضربه‌اي كه در آن لحظه رخ داد كه والدين از فرزندانشان جدا شده و سپس به آنجا فرستاده شدند.

او گفت: " يك مركز بازداشت. " او در ادامه افزود: " مردم ادعا مي‌كنند كه پناهندگي گرفته‌اند " و سياست جدايي خانواده ترامپ به هيچ وجه تلاشي براي درمان آن دسته از مردم به شيوه انساني نمي‌كند. با توجه به خدمات مهاجرتي و مهاجرتي كه بسياري از موارد در حال گريز از يك بندر رسمي ورود هستند, برخي از مهاجران ممكن است درك نكنند كه آن‌ها يك پرونده قوي دارند و تصميم مي‌گيرند به جاي آن از مرز عبور كنند. تحت سياست " zero tolerance " ترامپ, همه آن‌ها با پي‌گرد مواجه شدند, و طرفداران مهاجرت نگران هستند كه مردم با ادعاهاي پناهندگي قانوني تحت پي‌گرد قانوني قرار مي‌گيرند. در مرز تگزاس, والدين نااميد به وكلا مراجعه مي‌كنند تا مشكل خود را پيدا كنند. اين نگراني توسط باس باس, رئيس اتحاديه وكلاي آمريكا, پس از آنكه در روز سه‌شنبه در دادگاه ناحيه باباجان غفوروف در تگزاس سپري شد, مشاهده شد. باس براساس مشاهدات خود در دادگاه گفت: " داشتن دو يا سه دقيقه با مدافع عمومي, زمان كافي براي توضيح دادن به اين افراد است و حقوق قانوني آن‌ها اين است كه آن‌ها و آنچه كه آن‌ها با التماس از گناه معاف هستند. " به ويژه به ما گفته شد

مارجوري مايرز، مدافع عمومي فدرال در منطقه جنوبي تگزاس، گفت كه وكلاي اين منطقه زماني را با مشترياني كه براساس نيازهاي مشتريان و اتهامات جنايي كه وكلاي مدافع در دفتر دادستان عمومي مرتكب مي‌شوند، بررسي نمي‌كنند، آن‌ها شرايطي را بررسي مي‌كنند كه آن‌ها را به آمريكا كشانده است. وكلا براي مهاجران توضيح مي‌دهند كه آن‌ها مي‌توانند تصميم بگيرند به دادگاه بروند و از نياز به پناهندگي به عنوان يك دفاع استفاده كنند. اما بسياري از مهاجران ادعا مي‌كنند كه به دليل ورود غير قانوني مقصر هستند، چرا كه اين امر به سرعت پرونده‌هاي آن‌ها را حل مي‌كند و هنوز به آن‌ها امكان درخواست پناهندگي از آن‌هايي كه ادعا مي‌كنند پناهندگي گرفته‌اند را مي‌دهد، اين روند مي‌تواند ماه‌ها طول بكشد. برخي از متقاضيان آن زمان را در انتظار تصميم در بازداشت به سر مي‌برند، در حالي كه برخي ديگر در نهايت به يك برنامه نظارت تحت نظارت آزاد مي‌شوند كه در آن به يافتن شغل كمك مي‌كنند و housing.Asyl um كه از فرزندان خود جدا شده‌اند مي‌توانند براي حمايت از آن‌ها زماني كه از بازداشت آزاد مي‌شوند درخواست دهند. اما آن‌هايي كه بازداشت شده‌اند به آن‌ها گفته شده‌است كه نمي‌توانند تا زماني كه از بازداشت آزاد مي‌شوند، فرزندانشان را پس بگيرند. (روشن نيست كه چگونه حاكم روز سه‌شنبه حكم دادگاه فدرال مي‌تواند اين فرآيند را تسريع كند)خوزه اخيرا پس از توصيف تهديدهاي خشونت‌آميز كه در خانه با آن‌ها مواجه شده بود، از اين مصاحبه وحشت داشت. خوزه گفت: "اما او هنوز در يك بازداشتگاه در جورجيا در انتظار تاريخ دادگاه نگه‌داشته مي‌شود و او بيش از پنج هفته است كه با پسرش صحبت نكرده است و من هميشه با او بوده‌ام" (lapointe ۲۸ ژوئن ۲۰۱۸، ۱۲: ۱۴ بعد از ظهر): نسخه قبلي اين مقاله يك وكيل است كه از طرف والدين مهاجر از جمله خوزه حمايت مي‌كند. او ميشل lapointe است و معاون حقوقي معاون حقوقي ام.

ميشل brane، مدير برنامه حقوق مهاجران و برنامه عدالت در كميسيون پناهندگان زنان، گفت كه پروژه عدالت استاني در مركز قانون فقر جنوبي، نه ميشل brane، مدير برنامه حقوق مهاجران و برنامه عدالت در كميسيون پناهندگان زنان.


منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.