شنبه ۰۳ آبان ۰۴

يك نگاه به اين كه چرا Quibi به زودي پس از راه‌اندازي شكست خورد

۱۷ بازديد
يك  نگاه  به  اين كه چرا  Quibi  به زودي  پس از  راه‌اندازي  شكست خورد

سرويس جريان Quibi - كوتاه براي "نيش سريع" - توسط بنيانگذاران آن جفري كاتزنبرگ و مگ ويتمن به عنوان سكويي مورد حمايت قرار گرفت كه به طور بنيادي شيوه اي را كه مردم ، به ويژه بينندگان جوان تر ، محتوا را مصرف مي كردند ، تغيير مي داد. با اين وجود فقط شش ماه پس از راه اندازي شركت جديد خود ، اين دوتايي اعلام كرد كه پس از عدم دستيابي به كشش با مشتركين ، آن را خاموش مي كند. هرچند كه اين پروژه از ابتدا با شك و ترديد روبرو شد ، به دليل شهرت كاتزنبرگ به عنوان سنگين وزن هاليوود بسيار پيش بيني شده بود. . به عنوان رئيس سابق استوديوي والت ديزني و بنيانگذار انيميشن DreamWorks, به نظر مي رسيد اجماع اين است كه اگر كسي بتواند الگوهاي بينايي موبايل را مختل كند, همانطور كه كويبي اميدوار بود, Katzenberg خواهد بود. نمي توان دقيقاً دليل عدم موفقيت Quibi را مشخص كرد, اما چندين عامل احتمالاً در سقوط آن نقش داشته است, از جمله محتوايي كه نتوانسته است وزوز توليد كند, عدم توانايي در رشد پايگاه مشترك خود, همه گير Covid-19 و رقابت در چشم انداز جريان. در حالي كه بحث در مورد عدم موفقيت Quibi در تماس با سرمايه گذاران و در نامه اي باز چهارشنبه, كاتزنبرگ و ويتمن به محيط منحصر به فرد ايجاد شده توسط همه گير Covid-19 و احتمال اينكه ايده آنها مناسب براي يك سرويس اشتراك مستقل نيست ، اشاره كردند. بدون شك اين بيماري همه گير در عدم توانايي Quibi در طنين انداز با كاربران در نظر گرفته شده خود نقش داشته است. طراحي شده براي مختل كردن مشاهده تلفن همراه و بود,ساخته شده در اطراف ايده كه كوتاه است, قسمت هاي پنج تا 10 دقيقه اي نمايش ها براي كاربران جذاب است. ايده اين بود كه اين قسمت هاي كوتاه مانند فصل هاي يك كتاب باشد ، به مردم اين امكان را مي دهد تا به طور خلاصه تنظيم كنند و مطالب مختصر اما كامل را دريافت كنند. هرچند قبل از شروع Quibi در ماه آوريل ، همه گير Covid-19 منجر به ماندن محدود در خانه شد. سفارشات در سراسر كشور. مخاطب در حال حركت Quibi براي همين حالا طراحي شده است كه در خانه گير كرده است ، ديگر رفت و آمد و محدود كردن فعاليت هاي در فضاي باز نيست. افرادي كه مشتاق مصرف محتوا بودند

ديگر محدود به انجام اين كار در دستگاه هاي تلفن همراه خود در طول روز نيست. اين مسئله از زمان ساخت Quibi براي دسترسي به دستگاه هاي تلفن همراه مشكل ساز بود. در ابتدا راهي براي مصرف محتواي آن در تلويزيون وجود نداشت. سرانجام ، Quibi مجبور شد مدل خود را تنظيم كند و به مشتركين اجازه استفاده از AirPlay و Chromecast را داد و روز سه شنبه اين شركت برنامه هايي را براي Apple TV ، Android TV و Fire TV راه اندازي كرد. در ماه ژوئن ، Katzenberg گفت كه او "هر آنچه را كه اشتباه به coronavirus رفته است" نسبت داده است. .كاتزنبرگ گفت: "با اين حال ، در ظاهر روز پنجشنبه در CNBC ، او اين اظهار نظرها را عقب انداخت و گفت اين عادلانه نيست كه همه سرزنش ها را بر روي همه گير قرار دهيم. وقتي از وي سؤال شد كه آيا او اظهارات قبلي خود را خنثي مي كند ، گفت:" 100٪ . اين عادلانه نيست. آن زمان كمي جواب تند و زننده بود.كاتزنبرگ گفت: "ساير شركت ها با چالش كويد روبرو شده اند و آنها موفق شده اند مسير را پيدا كنند.". "من فكر مي كنم مگ و من به داشتن خانم خود اعتقاد داريم ، صرفاً سرزنش كردن آن در كويد عادلانه نيست و كاري نيست كه هركدام از ما بخواهيم انجام دهيم."همانطور كه كاتزنبرگ اعتراف كرد ، همه گير تنها منبع مشكلات Quibi نبود. چشم انداز جريان Quibi به دنبال ايجاد اختلال بود پر از رقباي سنگين مانند Netflix و Amazon است كه بودجه گسترده اي دارند. در حالي كه كوبي 1.75 ميليارد دلار از سرمايه گذاران جمع آوري كرده بود ، رقابت با منابع مالي شركت هاي بزرگتر كافي نبود."هيچ شكي نيست كه يك استارتاپ داراي چالش هايي است كه شركت هاي بزرگ از آن برخوردار نيستند ، و شكي نيست كه ما مجبور شديم به شكلي بزرگ راه اندازي كنيم. ويتمن به CNBC گفت: در ماه ژوئن ، گزارش شد كه كويبي 1 ميليارد دلار از 1.75 ميليارد دلار را كه توسط آن جمع شده بود ، خرج كرده است. سه ماهه سال 2020. اين شركت پيش بيني كرده است كه بايد تا اواسط سال 2021 200 ميليون دلار ديگر براي زنده ماندن جمع كند. Quibi همچنين فاقد مزيتي بود كه توسط سرويس هاي اشتراك جديدتر مانند ديزني ، HBO Max و NBCUniversal's Peaco در اختيار داشت

ck ، كه داراي فهرست هاي عميقي از محتوا بود كه قبلاً مورد توجه بينندگان وفادار بود. (NBCUniversal شركت مادر NBC News است و يك سرمايه گذار اقليت در Quibi است. NBC News نمايش روزانه اي را روي سكو ايجاد كرد.در عوض ، Quibi قصد داشت تنها با ستاره هاي ليست A كه به عنوان بازيگر و تهيه كننده فعاليت مي كنند ، به محتواي اصلي تكيه كند. اما اين بدان معناست كه براي جلب مشتركين حداقل به يك ضربه بزرگ نياز دارد. جنيفر لوپز و استيون اسپيلبرگ در حالي كه نمايش هايي از امثال كوين هارت را به نمايش مي گذارند ، ممكن است بينندگان را سرگرم كنند ، اما در نتيجه رشد تعداد كويبي براي موفقيت حاصل نشد.ريچ گرينفيلد از شركت تحقيقاتي رسانه اي LightShed Partners گفت: "اكنون به عنوان يك بازيكن جديد در سمت محتوا ، به خصوص به عنوان يك برنامه اشتراك بدون ارائه اوليه رايگان ، شكستن بسيار دشوار است.". "اما اگر محتوا وجود داشته باشد كه مردم بدون آن زندگي نكنند ، مشترك مي شدند. اعداد براي خودشان صحبت مي كنند."در اوايل ، Quibi پيش بيني كرد كه تا پايان سال اول خود بيش از 7 ميليون مشترك داشته باشد. با اين حال ، در ماه مه ، بارگيري ها قبلاً فاقد اعتبار بودند. در حالي كه Quibi يك رديف رايگان ارائه نداد و به جاي آن يك امتياز قيمت اشتراك پرداخت شده را انتخاب كرد ، اما با يك آزمايش رايگان 90 روزه سعي در برنده شدن كاربران جديد داشت. طبق اطلاعات SensorTower در مورد برنامه هاي تلفن همراه ، در ماه اول پس از راه اندازي ، Quibi 2.6 ميليون نصب داشت. Quibi خود اين تعداد را 3.5 ميليون بار بارگيري كرده است و 1.3 ميليون كاربر فعال دارند. اين تعداد نشانگر پرداخت مشترياني نيست كه پس از پايان آزمايش رايگان ، تصميم به استفاده از اين سرويس گرفتند. از چند هفته پيش ، طبق گزارش ها ، Quibi فقط 500000 مشترك داشت.گرينفيلد گفت: "من نمي دانم كه آيا واقعاً مي دانيم كه چرا اين كار نكرده است ، اما فكر مي كنم جذب مصرف كنندگان براي استفاده از برنامه ديگر يك چالش واقعي است ، بسيار دشوار است.". "گرفتن مصرف كنندگان براي استفاده از برنامه هاي جديد ، بارگيري ، بازگشت مجدد و استفاده منظم و مايل به پرداخت هزينه يك چالش واقعي است."همچنين موارد مربوط به برنامه واقعي وجود دارد. مردم از عدم توانايي شكايت كردند

تنها در محتواي عكس صفحه , كه به اين معني است كه تقسيم رسانه‌هاي اجتماعي و ايجاد همهمه موثر بالقوه در اطراف آن دشوار است . در حالي كه that's مساله‌اي منحصر به فرد نيست , اين يك نقطه درد بيشتر است كه به آسيب‌پذيري‌هاي خود افزوده‌است . Quibi در نهايت اين مساله را حل كرد - اما نه به زودي فن‌آوري enough.The به عنوان يك نقطه كليدي تمايز از رقبا , توانايي تغيير در زمان واقعي بين مشاهده عمودي و عمودي , به وضوح نشان مي‌دهد كه به اندازه كافي جذاب است كه به اندازه كافي افراد را جذب كند . ويتمن همچنين در روز پنجشنبه گفت : " ما يك محصول جديد داشتيم و ما از مردم خواستيم تا قبل از اينكه بفهمند چه چيزي است , محصول جديدي داشته باشند . كازنبرگ گفت : " من فكر مي‌كنم پذيرش آسان‌تر باشد . در پايان , ما حمايت مصرف


منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.