
KAPOLEI، هاوايي - يك هواپيما كه با اشعه خورشيد كار ميكرد روز جمعه پس از يك سفر پنجروزه به اقيانوس آرام از Japan.Pilo t آندره Borschberg و هواپيماي تك سرنشين او در Kalaeloa، يك فرودگاه كوچك در بيرون هونولولو، فرود آمد. تيم او گفت كه سفر تقريبا ۱۱۸ ساعته او از Nagoya ركورد طولانيترين پرواز بدون توقف جهان را شكست. ماجراجوي اخير، استيو Fossett، ركورد قبلي ۷۶ ساعت را زماني تنظيم كرد كه در سال ۲۰۰۶ يك جت مخصوص به طور ويژه در اطراف كره زمين پرتاب كرد. يك تصوير handout ارائهشده از طرف سولار ايمپالس، نشان ميدهد كه انرژي خورشيدي ۲ به Hawaii.REVI LLARD / SOLAR / EPABut Borschberg با نيروي خورشيدي ۲ بدون سوخت به پرواز در ميآيد. به جاي آن، بالهاي آن به ۱۷،۰۰۰ سلول خورشيدي مجهز بودند كه پروانهها و باتريهاي خورشيدي را تامين ميكردند. هواپيما با انرژي ذخيرهشده در قسمت ترانس - آرام حركت ميكرد و جايي براي فرود در يك هواپيماي بدون سرنشين در سكوت بود كه در سكوت فرود آمد و تنها صداي يك هليكوپتر در آن حوالي به گوش رسيد. او گفت كه در حدود ۲۰۰ نفر، از جمله رسانهها، كمي قبل از ساعت ۶ صبح، شاهد تماس با تجربه فوقالعادهاي بودند و گفتند كه اولين firsts تاريخي براي هوانوردي و انرژيهاي تجديدپذير است. اكنون هيچكس نميتواند بگويد انرژيهاي تجديدپذير نميتوانند چنين كاري را انجام دهند." دشوارترين بخش سفر زماني بود كه او و دستيار همكار سويسي، برتران Piccard بايد تصميم بگيرد كه دقيقا چه زماني ژاپن را ترك كند. شما نميدانيد كه آيا اين كار عملي است يا خير. نميدانيد اين كار ممكن است يا نه. او بعد از FlightJuly تاريخي ۳، ۲۰۱۵۰۰: ۳۲ سرعت پرواز ايدهآل اين هواپيما حدود ۲۸ مايل بر ساعت است هر چند كه ميتواند در طول روز كه اشعههاي خورشيد قويترين هستند دو برابر شود. هواپيماي فيبر كربن بيش از ۵۰۰۰ پوند يا در حدود يك ميني ون يا يك پروژه truck.The متوسط است كه در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و تخمين زده ميشود كه بيش از ۱۰۰ ميليون دلار هزينه دارد.
هدف از اين كار برجسته كردن اهميت انرژيهاي تجديدپذير و روح نوآوري است. مسافرت هوايي با نيروي خورشيدي هنوز به صورت تجاري عملي نيست، با اين حال، با توجه به زمان سفر كند، محدوديتهاي آب و هوا و وزن هواپيما.
منبع